" Hoe trek ik
meer klanten aan? "

CRM-PROGRAMMA

De juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment. Wilt u meer verkopen? Met een eenvoudig CRM-programma bouwt u een community uit. En u houdt hen betrokken door regelmatig e-mails te sturen met interessante nieuwtjes en e-coupons.

LOYALITITEITSPROGRAMMA

Er bestaan heel wat mogelijkheden: van heel eenvoudig (spaarkaart) tot heel geavanceerd (minisite met puntenspaaractie en een webshop waar consumenten geschenken of kortingen krijgen). De beloningen moeten interessant zijn en goed afgestemd zijn op het profiel van de consument.

100% CASHBACK IN COUPONS

Meer verkopen? Boost uw sales met 100% cashback in coupons! Consumenten kopen een product tegen de normale prijs en krijgen twee of drie coupons voor de totale waarde van het product. Ze moeten dus drie of vier producten kopen om er één gratis te krijgen. Vaak gebeurt dit bij de lancering van een product om nieuwe klanten aan te trekken.

PAPIEREN COUPONS

Met papieren coupons kunt u uw sales op regelmatige basis ondersteunen. Het vrijgevigheidspercentage moet tussen 15% en 20% liggen. Coupons zijn eenvoudige én bijzonder kostenefficiënte promotietools. Ook al weten we dat ze erg geliefd zijn bij promojagers. In tegenstelling tot prijsverlagingen (maximaal 30 dagen) zijn papieren coupons niet beperkt in de tijd en bezorgen ze uw product een beter kwaliteitsimago.

" Hoe verkoop
ik meer? "

100% CASHBACK  OP HET 2E OF 3E PRODUCT

Een erg aantrekkelijke aanbieding. In tegenstelling tot 1+1- en 2+1-promoties in de winkel kunt u met cashback de gegevens en opt-ins van consumenten verzamelen. Het is ook minder schadelijk voor het prijs-kwaliteitsimago van uw product.

CRM-PROGRAMMA

Met CRM kunt u niet alleen klanten AANTREKKEN, WINNEN, KOESTEREN en BEHOUDEN, u kunt er ook meer sales mee genereren. Het achterliggende idee? Consumenten met e-coupons stimuleren om grotere hoeveelheden te kopen (bv. € 0,40 korting bij aankoop van één product en € 1 korting bij aankoop van twee producten). Deze techniek werkt eveneens met papieren coupons aan het rek.

WEDSTRIJDEN

Wedstrijden met een minimale aankoophoeveelheid moedigen consumenten aan om meerdere producten tegelijk aan te kopen. Nog een mogelijkheid: de consumenten krijgen een geschenk (of kortingsbon) toegestuurd als ze kunnen bewijzen dat ze meerdere producten hebben aangekocht. De prijzen en geschenken moeten zorgvuldig uitgekozen worden, zodat het gros van uw klanten zich aangesproken voelt.


" Hoe werk
ik overstocks weg? "

PAPIEREN COUPONS

Lokale overstocks worden het beste weggewerkt met coupons op de verpakkingen of aan de rekken. Er worden stickers op de voorraad aangebracht en de promotie eindigt als alles verkocht is.

NATIONALE OVERSTOCKS WEGWERKEN KAN OP VERSCHILLENDE MANIEREN GEBEUREN:

  • Er kunnen e-coupons opgestuurd worden met een tijdelijke promotie.
  • Met een cashback op het tweede product kunt u de voorraad snel terugdringen.
  • En net zoals bij het wegwerken van lokale voorraden kunt u natuurlijk ook werken met papieren coupons.

" HOE KRIJG IK MIJN
PRODUCT IN DE REKKEN? "

Retailers houden van promoties om hun sales te boosten. Een promotioneel plan is dus steeds een troef bij uw onderhandelingen om uw producten in de rekken te krijgen. Coupons, cashbacks, wedstrijden, geschenken, spaarprogramma’s, tevreden of geld terug: al deze technieken helpen u om uw product in de rekken te krijgen. Met een groot nationaal activatieplan kunt u de meeste retailers wel overtuigen om uw product op te nemen.

Retailers proberen zich ook van elkaar te onderscheiden. Exclusieve aanbiedingen kunnen hen dus over de streep trekken.

U kunt zelfs verschillende wedstrijden houden, exclusief voor elke retailer. Of organiseer bij de ene retailer een wedstrijd en bied bij de andere een geschenk aan.

AFNAME VAN PRODUCTEN DOOR WINKELS VERGROTEN?

Eens een retailer bereid is om uw product aan te bieden, moet u hem er nog van overtuigen om voldoende producten af te nemen. Voor geïntegreerde winkels wordt dit meestal nationaal onderhandeld. Bij franchisebedrijven moet u echter iedere winkeleigenaar afzonderlijk overtuigen. Een efficiënte manier is voor elk van hen een speciale promotie uitwerken. Eens uw producten in de winkel liggen, mag u gerust zijn dat de winkelmanagers ze genoeg visibiliteit geven om te verkopen.

WAT WIJ VOOR U KUNNEN UITWERKEN:

Een wedstrijd

Een wedstrijd voor de winkelmanagers en winkelrekverantwoordelijken. Bij elke productbestelling krijgen ze een unieke wedstrijdcode. Hierdoor maken ze dus meer kans om in de prijzen te vallen.

Een spaarprogramma

Bij elke bestelling sparen ze punten tot ze er een geschenk op een webshop mee kunnen kiezen. Dit is zeer doeltreffend op lange termijn. Soms bespaart u geld door u te richten op de retailers in plaats van op de consumenten. Bij voorkeur mikt u uiteraard op beide doelgroepen en combineert u een push-aanpak bij retailers met een pull-aanpak bij consumenten.


CROSS CHANNEL: VAN ‘OUT OF HOME’ TOT IN DE WINKEL

Kopen uw klanten uw producten ‘out of home’ (bv. in de horeca), maar niet in de winkel? Dan kunnen we een wedstrijd of spelletje uitwerken en er reclame voor maken op de plaatsen waar de producten geconsumeerd worden. Zo verzamelen we opt-ins en kunnen we de consumenten e-coupons sturen om hen aan te sporen uw producten in de winkel te kopen.

CROSS-SELLING/CROSS-BRANDING

Papieren coupons in de verpakking

Met een papieren coupon in de verpakking laat u uw klanten gemakkelijk kennismaken met een ander product uit uw assortiment of met een ander merk. De promotie is enkel beschikbaar voor wie uw product koopt.

E-coupons

U kunt aan iedere consument die tijdens een promotieactiviteit zijn opt-in heeft gegeven, een ander product of merk aanbieden. Ook een campagne met gratis staaltjes, een cashback of ‘tevreden of geld terug’-garantie behoort tot de mogelijkheden.