" Hoe krijg ik
meer opt-ins? "

E-COUPONS VOOR EEN PRODUCT AAN GOEDKOPER TARIEF

Consumenten kunnen uw product goedkoper uitproberen in ruil voor hun naam, voornaam en e-mailadres. We weten dat 50% van de personen die e-coupons gebruiken, hun opt-in geven. Wanneer de consumenten iets krijgen, stemmen ze er sneller mee in om door u gecontacteerd te worden.

Cashback

Met cashbackoplossingen trekt u gemakkelijk nieuwe klanten aan met wie u in contact kunt blijven. De klanten vullen een formulier in. Hierdoor krijgt u hun contactgegevens en hopelijk ook hun opt-in. U kunt hun zelfs enkele vragen stellen om na te gaan of uw reclame doeltreffend was.

WEDSTRIJDEN & SPELLETJES

Spelen ... we doen het nog even graag als in onze kindertijd! Waarom zou u dus geen wedstrijd of spelletje integreren in uw promotie marketing?
U kunt spelletjes of wedstrijden organiseren met of zonder aankoopverplichting. Is de opt-in een deelnamevoorwaarde, dan zullen er wellicht minder deelnemers zijn, maar de kwaliteit zal hoger liggen. Wedstrijden koppelen aan een aankoop levert ook opt-ins van betere kwaliteit op.

" Hoe bied ik 
producten aan? "

E-COUPONS

E-COUPONS zijn ideaal om consumenten de kans te geven uw producten uit te proberen. Bovendien worden ze systematisch gepersonaliseerd met een unieke code. Zo bereikt u precies wie u wilt, met een gegarandeerd resultaat. E-coupons worden meestal naar een bestaande database, een betalende database of via andere online mediakanalen verzonden. Een sterk communicatieplan is hierbij cruciaal.

Cashback

Met cashbackoplossingen trekt u de aandacht van de consument! Brengt u een nieuw product, nieuwe verpakking of nieuwe smaak op de markt? Dan kunt u met deze strategie consumenten overhalen om deze uit te proberen. Afhankelijk van de waarde van het product kiest u voor een volledige of gedeeltelijke cashback.

TEVREDEN OF GELD TERUG

Dankzij de techniek ‘tevreden of geld terug’ gaan consumenten gemakkelijker over tot een aankoop, vooral in de hogere prijsklassen. Dergelijke campagnes vormen een uitstekende ondersteuning bij de lancering van nieuwe producten met nieuwe beloften, die intens worden gepromoot met een uitgebreide communicatiecampagne.

GRATIS STAALTJES

Gratis staaltjes uitdelen is niet alleen positief voor uw merkimago, maar het is ook de beste manier om consumenten de kans te geven uw producten uit te proberen. Er zijn verschillende mogelijkheden voor een campagne met gratis staaltjes: gratis producten uitdelen zonder gegevens of feedback, producten per post opsturen als geschenk voor uw klant of e-coupons opsturen voor een gratis product, wat kostenefficiënt is.

" Hoe bouw ik
mijn merkimago op? "

TEVREDEN OF GELD TERUG

Dit is wellicht de beste techniek om uw productkwaliteit te benadrukken. Hierdoor wint u het vertrouwen van de consument en differentieert u uw product. Dankzij de techniek ‘tevreden of geld terug’ gaan consumenten gemakkelijker over tot een aankoop, vooral in de hogere prijsklassen.

EEN WEDSTRIJD ORGANISEREN

Wedstrijden moeten een aantrekkelijke prijzenpot hebben, afgestemd op het profiel van de consument. Wedstrijden bieden heel wat voordelen: differentiatie, gegevensverzameling, branding, conversie van bezoekers naar klanten enz. Online spelletjes leiden zelfs tot een verdrievoudiging van de betrokkenheid van uw consument in vergelijking met traditionele reclame.