Verhoog je verkopen met kortingsbonnen

Kies voor een kortingsbonnen campagne.

Een gemakkelijke keuze, zeker met onze hulp. 

 

Al bijna 40 jaar is het intussen, and counting. Dat kortingsbonnen tot de succesvolste promotietechnieken op de Belgische en Luxemburgse markt behoren. Even lang is het al – sinds 1985 – dat HighCo DATA de expert is in het beheer en de analyse ervan. Elk jaar verwerken wij ruim 27 miljoen kortingsbonnen die door consumenten zijn ingediend.

Je vindt ze werkelijk overal. In alle maten en gewichten. Een greep uit het aanbod: papieren kortingsbonnen, digitale of e-kortingsbonnen, stickers op verpakkingen, cash points via Shelf Service, vouchers in kranten of op folders, bonnen via direct mailing campagnes, en de lijst is nog te kort.

 


 

ALLES WAT JE ALTIJD AL WILDE WETEN OVER KORTINGSBONNEN

 https://welcome.highco-data.be/nl/ebook-kortingsbonnen

 

Je krijgt met je merk onvermijdelijk een flink aantal uitdagingen op je pad. Enkele daarvan kan je, door het gebruik van kortingsbonnen, moeiteloos het hoofd bieden. 


•    Groei van de verkoop

Het is glashelder: kortingen, groot of klein, verhogen de vraag naar jouw producten. En bijgevolg ook je omzetgroei. Met kortingsbonnen stimuleer je de verkoop van je merk aanzienlijk. In die mate zelfs dat promoties gemiddeld een verkooptoename van ongeveer 13% impliceren. Stof tot nadenken, denk je ook niet?


•    Klantenbinding

Kortingsbonnen krikken de loyaliteit van je klanten op. Soms worden die zelfs echte brand lovers, omdat ze weten dat ze nu en dan zaakjes kunnen doen. Daarom keren ze regelmatig terug. Het begin van een duurzame relatie tussen je consument en je merk. 


•    Nieuwe klanten aantrekken

Heb je het idee dat het grote publiek nog niet vertrouwd is met je merk? En wil je daar dringend verandering in brengen? Overweeg dan zeker kortingsbonnen. Ze zullen potentiële klanten ertoe aanzetten jouw aanbod uit te testen. 


•    Concurrentievoordeel

De markt is competitief. Of je dat nu leuk vindt of niet. Met aantrekkelijke kortingen verleid je consumenten ertoe om jouw kamp te kiezen, in plaats van dat van je concurrent. Zo blijft je merk top of mind, en ook je marktaandeel zal er wel bij varen. 


•    Gegevensverzameling en -analyse

De activatie van kortingsbonnen levert waardevolle informatie op. Over het koopgedrag en de voorkeuren van je klanten bijvoorbeeld, maar ook hun demografische gegevens. Altijd met respect voor de GDPR-wetgeving uiteraard. De verzamelde data verschaffen je inzichten en vormen een welkome hulp bij het bepalen van je strategie. 


•    Bekendheid van nieuwe producten

Bij de introductie van nieuwkomers in het assortiment kunnen kortingsbonnen bijdragen aan de naamsbekendheid ervan. Door kortingen toe te kennen op nieuwe artikelen, worden consumenten geprikkeld om ze uit te proberen. 
 

Digitale kortingsbonnen
Voorbeeld van een digitale kortingsbon.
 

Het implementeren van een doeltreffende campagne gaat niet vanzelf. Het vergt toewijding en een uitgekiende planning om de gewenste resultaten te behalen. Belangrijk is vooral om de doelgroep, timing, distributiekanalen en de waarde van de kortingen zorgvuldig te selecteren. Enkel zo haal je het maximum uit je activatie. 

HighCo DATA kan jou hierbij begeleiden. Neem contact met ons op, dan helpen we je graag verder. 

 

Wat doen we?

  • We bieden jou ondersteuning en advies - welcome@highco.be
  • We staan in voor het ontwerp en de productie van kortingsbonnen.
  • We helpen jou met de creatie van promotiecodes.
  • We implementeren kortingsbonnen (zowel digitale als papieren).
  • We analyseren en rapporteren de resultaten. En houden die te allen tijde beschikbaar voor jou.
  • We controleren de kortingsbonnen en betalen de retailers terug.  Zodat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken.
  • Spadel banner
    Lees de casestudie