• Français

Het einde van klantenbinding ?

Nederlandstalig artikel – article français disponible

Klanten trouw maken aan zijn merk is de droom van elke zichzelf respecterende marketeer. Daarom investeert hij in beeldvorming, om een emotionele factor toe te voegen aan zijn product, en in promotechnieken die de
klantentrouw belonen, om deze goodwill ook in de toekomst te verankeren.

Vandaag wordt de consument echter beschouwd als wisselvallig en opportunistisch. Hij zou te allen tijde overstappen op een ander merk als hij daar voordeel uit kan halen.
Wat sommigen doet beweren dat klantentrouw en de tools die deze bewerkstelligen geen nut meer zouden hebben.
Klantentrouw is passé? Geloof dat maar niet! Als er één marketingmodel is dat vandaag fascineert, inspireert en zelfs intimideert, is het wel dat van de “GAFA”, Google, Apple, Facebook
en Amazon. De commerciële kracht van deze digitale giganten is gestoeld op hun capaciteit om consumentendata te verzamelen en te verwerken, zodat het cliënteel opnieuw koopt. Hebt u zelf nooit een e-coupon in uw
mailbox gekregen die de webshops uitsturen onder de vorm van promocodes, waarmee ze u een korting beloven als u een nieuwe bestelling plaatst op hun website? Misschien vreest u dat dit soort van
methodes niet binnen uw bereik liggen. Wel integendeel! Vandaag bestaan er tal van eenvoudige en betaalbare oplossingen die uw merk toelaten klanten aan zich te binden op basis van dataverzameling.
Aan de hand van deze data kan u hen beter leren kennen en bovendien laten ze u toe om met relevante incentives voor de dag te komen. We bewijzen u dit graag aan de hand van twee concrete voorbeelden.

Return to news

Contact


 

Advertisers & Agencies


+32 2 467 33 33
promosupport@highco.be

Contact form
captcha
captcha

HighCo Data